Johtokunta 2024

Puheenjohtaja Maria Kanko

Hei!

Olen Maria, aloitin seuran uutena puheenjohtajana nyt vuoden -22 alusta. Seuratoiminnassa olen ollut mukana siitä asti kuin Ikaalisten Ratsastusseura perustettiin eli vuodesta 2002. Kaikki päiväni kuluukin hevosten parissa, kuinkas ollakaan. Hevoshulluus iski jo ala-aste iässä eikä ole hävinnyt vuosien saatossa. Hevosalan tutkintoja on Ypäjällä suoritettu kolme, ensin hevosenhoitaja, sitten harrasteohjaaja ja sen jälkeen ratsastuksen ohjaaja. Oman yritykseni olen perustanut 1999 mutta virallisia Anjalan Hevostilan avajaisia vietettiin marraskuussa 2000. Meillä asustaa lauma hevosia ja poneja, jotka toimivat opetuskäytössä sekä kasvatamme pienimuotoisesti shetlanniponeja ja suomenhevosia.

Vapaa-aikaa tästä työstä ei paljoa jää, mutta sitä pyrin viettämään jossain muualla kuin tallilla. Vaikka niin kuitenkin usein käy, että silloin aikaa kiivetä itse hevosen selkään.

Jäsensihteeri Krista Koskinen

Moi! Olen Krista kahden lapsen äiti Tykkööltä, Jämijärveltä. Hevosharrastukseni on alkanut jo 1980-luvulla Keuruun Ponilaaksosta. 2006 valmistuin hevosenhoitajaksi Kaustisen raviopistosta. Viimeisen työharjoittelun suoritin Ranskassa silloin Euroopan parhaimmistoon kuuluvassa ravitallissa. Kolmen kuukauden aikana kiersimme raviratoja ympäri Ranskaa ja kävimme kerran jopa Italian puolella. Valmistumisen jälkeen työskentelin Tom Erikssonin ravitallilla Vihdin Haimoossa. Anjalassa olen käynyt säännöllisesti tunneilla muutaman vuoden. Kotona minulla on oma pikku talli, jossa asustaa tällä hetkellä 2 lämminveristä, joista Prime Time-pappaheppa on omani. Aloitin Primen hoitamisen jo Erikssonin tallilla - 06 ja omaksi ostin sen - 09 raviuran päätyttyä. Nyt Prime on ollut täysin eläkkeellä ja on seuraheppana.

Jäsen Heli Joensuu

Hei, olen Heli, Ikaalislainen hevosharrastaja. Olen toiminut IRAS:n johtokunnan jäsenenä ja rahastonhoitajana aiemminkin ja nyt palasin jälleen toimintaan muutaman vuoden tauon jälkeen. Ammatiltani olen henkilöstösihteeri ja työn vastapainoksi ulkoilen paljon koirieni kanssa. Parinkymmenen vuoden ajan ratsastus on ollut rakas harrastukseni ja tykkään kovasti talkoilla mm. kisoissa ja muissakin hevostapahtumissa, moikkaillaan siis maneesilla :)

Rahastonhoitaja Ulla Lehto

Heippa! Olen Ulla. Asun Ikaalisten keskustan alueella, päivisin toimin matkatoimiston tätinä. Lapsuuden kodissani oli hevosia, joten hevosenpureman olen saanut jo pikkutyttönä. Hevostelussani oli vuosien tauko kunnes ystäväni ja tyttäreni avustuksilla päädyin taas takaisin harrastuksen pariin.

Jäsen Outi Hakala

Moi, olen Outi, uusi johtokunnan jäsen vuodelle -22. Ratsastusta olen harrastanut lapsesta ratsastuskoulussa ja vuokrahevosten parissa. Lukion jälkeen lähdin laajentamaan hevosharrastusta ammatiksi Ypäjälle, josta valmistuin hevosenhoitajaksi remppalinjalta 2018 ja sitten vielä ratsastuksenohjaajaksi 2019. Valmistuttuani aloitin työt Anjalan Hevostilalla ja omaakaan hevosta ei vielä ole tarvinnut hankkia, mukavia ratsastettavia on onneksi riittävästi töissä ja vapaa-ajallakin tulee toisinaan eksyttyä hevosen selkään.

Jäsen Anne-Mari Santala

Olen Anne-Mari, seuran uusi johtokunnan jäsen -23. Hevosharrastukseni olen aloittanut 6-vuotiaana ja siitä lähtien aktiivisesti harrastanut. Anjalassa olen käynyt nyt tunneilla noin vuoden oman hevosen pois menon jälkeen. Asun Ikaalisissa ja työkseni olen lähihoitaja ja myös opiskelen tällä hetkellä.

Jäsen Birgitta Lehtimäki

Hei. Olen Birgitta, uusi johtokunnan jäsen. Olen kyllä toiminut IRAS:n johtokunnassa ennenkin, mutta siitä taitaa olla jo yli 10 vuotta. Ammatiltani olen lähihoitaja. Ratsastanut olen lähes koko ikäni. Minulla on ollut omia hevosia, ylläpito hevonen ja vuorahevosiakin useampi vuosien varrella. Tällä hetkellä tulee hevosteltua Anjalassa pari kolme kertaa viikossa.